Câtă frumusețe!
E adevărat că cel din urmă privește mai ales copilărimea căreia regizorul îi captează atenția printr-o frumusețe adaptată la rigorile de azi: defilare de vizual în cele mai elaborate și colorate detalii, ingenios născocite, care suplinesc găurile din povestea tăiată de Alexandru Boureanu și din vocile nu prea percutante ale unor interpreți.Zis și făcut, doar că secretul succesului stă în imagistica de azi. Făt Frumos, fumusețe up to date, efeminat, narcisiac, e obsedat să-i stea bine șuvițele blonde care sclipesc în lumina reflectoarelor. Crainicul (Vlad Drăgulescu) e întruchipat de o apariție longilină, pe picioroange, în costume vaporoase și materiale care fâlfâie. De altfel, defilarea prinților ce le pețesc pe cele trei fete ale lui Alb Împărat (Ion Colan) rămâne unul dintre cele mai ofertante momente ale spectacolului. Pe Voie bună, regizorul și actorul Ștefan Cepoi și-l închipuie ca pe un personaj de film comic, un tăntălău binevoitor. Prințul Țară Bună va fi creionat, cu mult umor, de Cosmin Rădescu, în chip de englez snob, cu pipă și accent britanic. În etalarea aceasta de personaje, ori de câte ori textul permite, regizorul Alexandru Boureanu și actorii nu uită niciodată să selecteze detaliul comic care individualizează.
Totul e colorat și plăcut ochiului în această montare, și floarea care înconjoară chipul Sorinei, și leagănul împodobit vegetal în care ea somnolează (Anca Țecu într-o Zână a Florilor plină de prospețime, bucurie, dragoste, împăcare și grație). Și peruca lui Făt Frumos, și efectele de lumini moderne - încât povestea să-i intereseze pe puștii de acum -, și decorurile frumoase ale lui Adrian Damian, cu romanticele pânze de păianjen supraexpandate.Ca actorie, din capul locului, trebuie salutată performanța Mirelei Cioabă în rolul Vrăjitoarei, cu voce excelentă, modulată, când joasă, când pițigăiată și o prezență de scenă remarcabilă, diversă, acum parșivă, manipulându-i fără greș pe toți cei trei prinți, acum plină de căldură, ca în celebrul monolog în care vorbește despre fiul ei, Zmeul, și despre strategia de a-l proteja.
O feerie atât de frumoasă și de atent lucrată ca „Înșir'te, mărgărite” de la Teatrul Național din Craiova, în regia lui Alexandru Boureanu, merită oricând văzută.
Preluat din revista Cultura
Foto Florin Chirea


Comentarii