tag:blogger.com,1999:blog-3657324530420708513.post3249603481165551774..comments2023-05-08T18:15:19.233+03:00Comments on Cristina Rusiecki: Tot pe loc, pe loc, pe locCristina Rusieckihttp://www.blogger.com/profile/18298600300259989713noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-3657324530420708513.post-1129445596970801002010-12-02T21:12:46.423+02:002010-12-02T21:12:46.423+02:00christine, eu stiu despre tine ca scri doar despre...christine, eu stiu despre tine ca scri doar despre spectacolele care iti plac, ceea ce e minunat.cristina modreanu e republicana, genul ''voi scandal cu orice pret'',pentru ca dansa stie, desi nu e ploiesteanca, scandalul se vinde la romani.de asta adopta un stil intentionat agresiv si total lipsit de farmec pentru a scrie.de asemenea niste voci ii dicteaza de multe ori ce sa scrie mai ales pe facebook si messeger.tactica ta este mult mai buna, ignoranta e cea mai dura pedeapsa pentru un spectacol prost.dar cum suntem un popor predispus genetic la scandal si cancan...cum ai indraznit sa "critici" mai mult decat elegant in cateva articole au inceput sa sara la gatul tau.nu am vazut atata prostie ca in teatrul romanesc. si mult venin, fiere.mult zgomot pentru aproape nimic.ar trebui multi sa-si aduca aminte ca nimic nu e mai mort decat un om de teatru mort.putina modestie si autocritica nu ne-ar strica.bravo si eu zic sa o tii tot asa pentru ca trebuie cineva sa ii traga putin de urechi pe toti ultranarcisisti acestia bolnavi de ei insisi care au umplut teatrul cu micile lor desertaciuni.<br /> gradinarul cu flori de visiniAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3657324530420708513.post-72268691613495328942010-11-25T20:47:30.905+02:002010-11-25T20:47:30.905+02:00Buna seara!
Imi cer scuze ca revin la acest subiec...Buna seara!<br />Imi cer scuze ca revin la acest subiect - FNT, care intre timp cred ca s-a inchis - repet sunt doar un spectator si nu am timp sa urmaresc atat cat as vrea blogurile sau revistele care comenteza viata teatrala la noi. Dar ma intereseaza teatrul si ma intereseaza sa inteleg incotro merge si ce se urmareste la nivel profesionist de la teatrul romanesc.<br />Va rog spuneti-mi la ce va referiti cand spuneti "nou" si "noutate" in spectacol - as dori sa inteleg si eu - poate voi putea privi si cu "alti ochi" spectacolele de la noi.<br /><br />Va multumesc!<br /><br />Acelasi spectator care de data asta se va semna, chiar daca numele sau nu spune nimic... <br /><br />Cristian LeonteAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3657324530420708513.post-46811230855029329812010-11-19T17:33:50.037+02:002010-11-19T17:33:50.037+02:00Pentru Anonim 1: In primul rand, cand atacati in a...Pentru Anonim 1: In primul rand, cand atacati in asa hal o persoana, indiferent pe cine, semnati-va, totusi, cu numele real. Altfel, "(din punctul meu de vedere)" este egal cu zero. Cand acuzati pe cineva de lipsa de cultura generala si de amatorism, documentati-va f bine, sa stiti exact despre cine vorbiti astfel. Singurul lucru pe care l-ati reusit cu succes a fost sa va creati o imagine foarte proasta, prin limbajul incalificabil cu care va adresati unui profesionist cum putini exista si stiu bine ce spun cand afirm asta. O stiu si altii. <br /><br />Inca o data constat cata rautate gratuita exista in aceasta tara, nesustinuta decat de dorinta apriga de a arunca cu venin. <br /><br />Va multumesc.Georgiana Leancanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3657324530420708513.post-33466412982319281872010-11-19T01:42:11.665+02:002010-11-19T01:42:11.665+02:00Doamna/Domnule SPECTATOR,
Va multumesc foarte mul...Doamna/Domnule SPECTATOR,<br /><br />Va multumesc foarte mult pentru comentariu si mai ales pentru maniera si tonul sau. <br /><br />Ma bucur ca apreciati spectacolele cu „o viziune regizorala coerenta, elemente scenografice care sunt puse in slujba actorului, fara sa il "inghita" si actori care stiu de ce spun replicile pe scena”. Sintem perfect de acord in acest punct. Doar ca aceasta e starea de normalitate care ar trebui gasita in fiecare spectacol, nu-i asa? De abia de aici incolo am putea porni in aprecierea unui spectacol. Faptul ca actorii stiu de ce spun replicile si ca scenografia e in slujba actorului si a spectacolului, adica a intentiei la fel de „noua” de a semnifica/transmite ceva coerent, si nu constructie in sine, de admirat doar pentru frumusetea sa, e punctul de plecare al reusitei. In mod evident, "Sfarsit de partida" si "Regele moare" detin aceste atuuri. Asta, insa, nu echivaleaza si cu noutatea. Dar, asa cum am spus spre final, noutatea nu inseamna neaparat si valoare. Si nici nu e obligatorie. Perfect de acord cu dumneavoastra cind constatati ca lucurile acestea primare au devenit pasare rara in teatrul nostru. <br />V-as raspunde ca nu am „blamat” nici una dintre productiile amintite. Tineam sa subliniez doar ca nu intra in categoria „noutatii”. <br />Spuneti ca sinteti in cautarea emotiei. Exact asta imi doresc si eu cel mai mult: sa ma emotionez la teatru. Din pacate, mi se intampla din ce in ce mai rar, desi ma duc cu toti senzorii deschisi si ahtiati de emotie. Tocmai de aceea am mentionat „Hotii”: pentru ca am gasit acolo un grad de umanitate, de caldura si de... cumva complicitate cu conditia umana. E drept ca un prieten m-a intrebat de ce sa ma simt eu complice cu niste infractori. Nu cu hotia lor simt complicitate, ci cu afectiunea dintre personaje, cu delicatetea prin care se trateaza. <br />In cazul „Cucuielor” si al „Animalelor” m-a emotionat revolta impotriva societatii si a limitarii la care aceasta ne supune. Furia pe care o transmit. Si ea tipic umana, nu? Cat despre „Odysseia”, mi s-a parut un spectacol ludic si agreabil. Ma razboiam din nou doar cu eticheta de „nou”. Ea este cea care mi se paruse inadecvata. <br />Si acum despre bariera lingvistica. In nici un caz nu ma refeream la productiile Teatrelor Maghiare. Admiratia mea pentru ele este constanta si sustinuta si ras-afirmata de ani si ani. Vorbeam de spectacolele care nu vin din Romania. Din cite am constat eu in timp, acestea nu trezesc atata interes din partea publicului. Asta nu inseamna in nici un caz ca ele nu ar mai trebui invitate. Dimpotriva! Cu cat mai multe si mai diverse, cu atat mai bie! <br />Si ca sa va contrazic/completez, in sfarsit, intr-un punct, v-as aminti ca si atunci cind a venit acelasi Teatru Maghiar din Cluj cu „Dibuk” salile au fost pline. Deci nu doar Shakespeare sau Moliere aduc publicul la spectacolele straine. <br /><br />O seara senina si dumneavoastra!<br />Cristina RusieckiAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3657324530420708513.post-28414732028976929432010-11-19T00:25:42.017+02:002010-11-19T00:25:42.017+02:00Dna Cristina Rusiecki,
Ceea ce au adus "nou...Dna Cristina Rusiecki,<br /> <br />Ceea ce au adus "nou" spectacolele "Sfarsit de partida" si "Regele moare" sunt: o viziune regizorala coerenta, elemente scenografice care sunt puse in slujba actorului si nu il "inghit" si actori care stiu de ce spun replicile pe scena. <br />Acesta este "noul" adus de aceste spectacole.<br />Eu nu prea am mai vazut "nou" de genul asta la teatru. Nu se mai practica de mult nici in Bucuresti, nici in provincie si nu s-a practicat nici la FNT-ul de anul acesta, decat in unele cazuri - mai ales in cele pe care le-ati blamat. <br /><br />In nici un caz nu am vazut asta la spectacolul lui Rodrigo Garcia - dar poate dumneavoastra ati vazut alt spectacol. <br /><br />Iar despre "Hotii" si "Cucuie..." ce sa zic - da - actorii aveau gand si ... ce? <br />Textele pieselor nu mi s-au parut deloc dificile sau cu vreun mesaj adanc, iar montarile erau o prima lectura a textului...scenografia nu exista... deci... ce e nou la Hotii sau Cucuie? <br />Ca sunt facute intr-un spatiu mic si pot fi jucate si in bar in timp ce spectatorul butoneaza mobilul sau bea un cocktail? Ca oricum nu pierde nimic daca nu e atent o clipa - actorii tot acolo stau, tot aia zic...<br /><br />SPECTACOLELE ACESTEA pe care dvs le admirati si selectati in top SUNT MAI DEGRABA niste EXAMENE DE ACTORIE - IMPROVIZATIE pe care le fac studentii la UNIVERSITATE in anul I, decat Odysseia - asa cum afirmati dvs!<br /><br />In fine - ceea ce nu inteleg este afirmatia dvs : "oamenii trebuie să găsească bilete la casă, că FNT-ul e al întregului oraș. Desigur: în cazul ideal, da! Dar stau și mă întreb: cei care fac teatru sau scriu toată ziua-bună ziua despre el zdrelindu-și oasele pe șinele rupte sau pe drumurile slab pavate ale țării nu au dreptul să meargă și aceștia la spectacole? Iată cum din respectiva strategie nefericită ajungem ca la producțiile străine, care prin definiție nu atrag publicul din cauza barierei lingvistice, să ne trezim cu scaune goale și în același timp cu mulți specialiști refuzați." <br /><br />Daca acesta este criteriul care opreste publicul sa vina la teatru - BARIERA LINGVISTICA - (si nu lipsa de promovare de exemplu) de ce s-ar imbulzi la "Strigate si soapte" - care e jucat in LIMBA MAGHIARA - spectacol de care spuneati ca ar fi trebuit sa se joace minim de trei ori ca sa intre toata lumea. <br /><br />Sunteti putin cam incoerenta in ceea ce afirmati dupa parerea mea.<br /><br />Eu cred ca lumea se imbulzea la "Strigate si soapte" pentru ca este vorba de Andrei Serban care este un regizor cunoscut si Teatrul Maghiar de Stat care e o trupa apreciata, iar daca nu s-a imbulzit la Warlikowski, spre exemplu, este pentru ca nu stiau cine este si nu stiau nici subiectul piesei - nefiind Shakespeare sau Moliere autorul. <br /><br />Ma refer la publicul larg, evident.<br /><br />Tin sa mentionez ca sunt un simplu spectator care a vazut o parte din spectacolele pe care le-ati blamat/admirat pe blog si nu am inteles deloc pe ce criterii v-ati bazat cand ati facut asta.<br /><br />Parerea mea este ca momentan nu se mai poate aduce nimic nou in teatru la nivel stilistic, dar se poate readuce emotia pe scena - principalul criteriu dupa care se ghideaza spectatorii platitori de bilet in a spune daca un spectacol le-a placut sau nu. <br /><br />O seara frumoasa!<br />Un spectatorSpectatornoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3657324530420708513.post-76090036527890091382010-11-18T16:28:24.703+02:002010-11-18T16:28:24.703+02:00atata timp cat criteriile dumneavoastra sunt pur s...atata timp cat criteriile dumneavoastra sunt pur subiective si se bazeaza doar pe berile sau cafelele pe care le beti cu diferiti regizori sau actori nu valorati nimic in teatrul romanesc (din punctul meu de vedere). argumentele dumneavoastra sunt pur subiective si, din cate stiu eu, un critic de teatru ADEVARAT (nu o facatura) ar trebui sa aiba niste criterii mai obiective. sa ai abilitatea de a desface lucrurile si de a le analiza intr-un mod profesionist. <br />Un critic de teatru (ADEVARAT si nu o FACATURA) trebuie sa vina in sprijinul spectacolului (si de ce nu, al evenimentului). Este foarte simplu sa distrugi ceea ce altii au facut, prin afirmatii de genul "mi-a placut / nu mi-a placut, e prost / e bun". nu stiu daca stiti stimata doamna, dar o cronica negativa la un spectacol poate sa fie mult mai constructiva si mai interesanta decat una pozitiva.<br />nu afirm neaparat ca ceea ce spuneti dumneavoastra este fals ci doar ca mijlocul de exprimare este unul neprofesionist, amatoricesc, ce da dovada de lipsa de cultura teatrala. <br />ok, FNT ul nu a adus nimic nou, a fost un eveniment mediocru, bla bla bla...DAR veniti cu o solutie, cu ceva! <br /><br />teatrul, stimata doamna, nu are nevoie de cronici optimiste ci de cronici profesioniste care sa ajute creatia. dar pentru asta trebuie sa intelegi intr-un mod mai profund teatrul.Anonymousnoreply@blogger.com